Ifall ni någon gång ska ställa ut, antingen produkter, konst, eller andra fysiska och icke fysiska varor bör ni tänka på ljuset som lyser upp produkterna. Varje produkt har sitt ljus som passar bäst för just den produkten. Till exempel, en produkt som används vid en katastrof (till exempel saker som används av utryckningspersonal) kan kanske presenteras med hjälp av blixtljus. Det ni också kan tänka på när ni använder er av olika sorters ljus till utställning är vad för slags strömkälla ni ska använda. Att använda sig av kontaktuttag inne i lokalen är det vanligaste, men för den som är lite ekovänlig kan absolut fundera på att använda solceller. Givetvis är det svårt att använda solceller om man befinner sig i ett stängt rum utan fönster och öppet tak, men har ni tur att utställningen sker ute eller ert mässområde är i närheten av solljus, kan solceller vara perfekt strömkälla. En monter som lyses upp med solceller kan också dra till sig mycket uppmärksamhet, vilket om man säljer produkter, alltid är bra. Fler företag bör tänka mer miljövänligt, även när de inte är i deras egna lokaler på ”hemma plan”.
En annan viktig detalj för alla butiksägare är att även själva huset eller byggnaden ser fräsch ut. Ett sätt för att få huset att se fräsch ut är genom fasadputsning. Som enstegstätad fasad till tvåstegstätad fasad. En fasadputsning gör mycket för byggnadens utseende och företagets image. Precis som hur blixtljus lyser upp produkterna, kan fasadrenoveringar ”lysa upp” byggnaden. När man putsar fasaden kan man samtidigt installera solceller på taken. Har man ett tak som är vänt åt rätt håll kommer det spara mycket pengar i längden. Det är också ett bra sätt att marknadsföra sig själv på. Företaget kan med tiden bli känt som miljövänligt och ekotänkande, det i sig är positivt.